Vackra Österlen ❤

Då vår resa till Spanien av förståeliga själ blev inställd, så åkte Engla, Agnes och jag ner till Österlen tidigt igår morse.

En hemester tripp genom en tredjedel av vårt fantastiska land. Resan tog nästan 6 timmar från vår gård ner till Ystad, vår slut destination. Vi passerade vackra röda vallmofält och slätter med vindsnurror och jag kände sån glädje över att faktiskt klara att köra denna ganska så långa sträcka. För bara något år sedan hade detta varit helt omöjligt...

Tjejerna sov ömsom sjöng högt under resan och jag drack kaffe för att hålla mig pigg.

När vi kom fram bjöd jag dem på lunch medan jag, som inte var ett dugg hungrig (!) la mig på stranden. Blev så glatt överraskad över att det var väldigt luftigt mellan alla solbadarsällskap. Här kan vi verkligen snacka distans. Ändå var det ganska då mycket folk, vilket inte riktigt syns då bra på bilden.

Utlandsvärmen fick mig att doppa mig halvt. Lite för kallt för mig. Men Engla och Agnes badade länge i vågorna.


Vid 15-tiden checkade vi in i vår stuga som ligger 50 meter från stranden. En alldeles lagom stuga för oss tre. När vi flyttat in och gjort oss hemmastadda lagade jag tortillas som vi intog ute på vår altan. Gott!!


Efter en stunds vila i våra sängar packade vi med oss lite bubbel, vatten och en filt och gick ner till stranden för att njuta av dagens sista timmar...






#1 - - Lena:

Var hyrde ni stugan??

Svar: Sandskog i Ystad. Ystad holiday houses heter stället.
Sandra Vulkan