Vårt framväxande kök...

Trött på att skriva om sjukdomar och elände så idag bjuder jag på en översiktsbild från det framväxande köket och solsken.

Då vi fortfarande väntar på elektrikern så har vi skarvsladdar lite här och var på golvet i köket. Försökte gömma undan så många jag kunde innan jag fotade. Fläkten är lite halvt på plats. Älskar att den är då stor och nästan täcker båda spisarna. Även den är en Smeg som kylen och diskmaskinen. 



Så vad är kvar att göra?
Elen ska dras om och bytas ut och fler uttag ska på plats. Plus att diskmaskinen ska kopplas in.
Den murkna och mögeltillväxta taket ska bytas ut.
Allt tak, golv och väggarna (de ljusrosa) ska målas.
Det ska teglas en vägg mellan spisarna.
Lister på golv och tak (ska först skrapas och målas) ska på plats.
Lysrörsarmaturen i taket ska bytas mot något finare. 
Ett nytt kylskåp ska ta plats där det andra står, då denna öppnas åt fel håll. 

Sen är det nog klart... 


Här spenderade jag min förmiddag igår och hinkade i mig massor av te.