Skogstur, Zonterapi & Salladsbåtar...

Engla och jag strosade runt i skogen med Ludde igår eftermiddag. I en skog som jag hittade mängder med trattkantareller sist jag var där för några år sedan. Perfekt svampskog. Men inte i år tydligen. Hittade inte en enda ätlig svamp! Men vi fick oss iallafall en härlig skogstur.

Jag var in och jobbade igår, hade kort arbetsdag enligt mitt ordinarie schema. Pappa var hemma hos oss och skjutsade in Engla och Ludde till mitt jobb när han åkte hem till Enköping igen, precis lagom till jag slutade. Skönt att vara en del av jobbet igen, om så bara för en dag.

Jag var förskräckligt trött igår igen och var nära på att somna i bilen på väg hem från skogen. För att boosta mitt mående satte jag mig i min footmassager när vi kom hem. Njutfullt och en aning smärtsamt. Min foitmassager har zonterapi och trycker på på typ alla punkter under fötterna. Jag googlade på vilket organ i kroppen som mina smärtande punkter hör till. Och det var inte förvånade att det var magmunnen och tarmarna. Ja, jag har magkatarr och har länge haft struliga tarmar (som dock mår bättre nuförtiden pga min kost och kombucha). Tycker att det är spännande med zonterapi och andra naturliga alternativa läkande metoder och mediciner.

Till middag fick familjen hamburgare med bröd. Själv åt jag salladsbar med tonfiskröra i, sååå fräscht och gott!!



Två hackade ägg, en burk tonfisk i vatten, två msk majonäs, halv deciliter kokosgrädde (kyld), en msk kapris, lökpulver, citronpeppar och salt rörs ihop, klart! Jag åt upp hälften igår och resten äter jag till frukost idag på fröknäcke. 
#1 - - Emelie:

Åååh vad fräscht det såg ut😍😍

#2 - - Emelie:

Åååh vad fräscht det såg ut😍😍

#3 - - Emelie:

Åååh vad fräscht det såg ut😍😍

Svar: Tack! det var riktigt gott!!
Sandra Vulkan