Totalt off...

Min huvudvärk stegrade under natten till igår och jag fick rusa in till toaletten för att kräkas två gånger. Så jag fick mig inte så värst mycket sömn.

Det som triggade min huvudvärk denna gång var larvigt nog Örjans aftershave, som han sprakade på sig efter att han duschat på kvällen. När han flera timmar senare kom och la sig i sängen så vaknade jag till. Och doften som jag upplevde som väldigt intensiv, kanske just för att jag precis vaknat till, satte sig i min näsa och fick min huvudvärk att stegra ordentligt.

Lyckades tillslut somna igen, mest pga utmattning, med ansiktet halvägs under täcket. Två timmar senare vaknade jag av mitt alarm, då det var dags att väcka Tindra.

Försökte mig på att göra veganska glutenfria bananpannkakor till frukost, efter ett recept från en sida på nätet. Men smeten reagerade inte som den borde i stekpannan. Den flöt ut mer än den skulle och brände fast innan den var färdig för att vändas på. Provade då i en liten stekpanna, men med liknande resultat. Mitt sista försök blev att hälla smet i våffeljärnet. Men samma visa. Dock kunde jag skrapa loss halva våfflorna till assietten, blev iallafall något ätbart. Men inte alls så gott som jag hoppats på. Nästa gång blir det mitt egna recept på pannkakor...

Ett yogapass med yogagirl.com får starta min aktiva dag, tänkte jag och startade ett av passen. Men fy så jobbigt pass jag valde. Jag svettades som en gris och orkade faktiskt inte hålla ut i alla övningar. Men skönt efteråt!


Yogapose of The Day är Camel pose


Ser du att solen lyckades rama in mig och yogamattan helt perfekt. Ser nästan arrangerat ut, men bara en ren lyckträff i slutet av passet.

Lite senare tog jag med mig Ludde på en rask promenad runt Uvmarö hamn. Eller så var det Ludde som tog med mig ut på promenaden. Han var helt klart iallafall piggare än jag.

Plockade ett gäng nypon som jag la på tork i ugnen. Tänkte mala dem till nyponpulver att göra soppa och te på. Superbra källa till C-vitamin! Perfekt till hösten och vintern. Nu plockade jag inte så många igår, vill först se hur resultatet blir då det är första gången som jag torkar nypon. Blir det bra så ska jag definitivt plocka mer i veckan.

Hällde även upp min färdiga kombucha med passionsfruktsmak på flaskor. Såååå himla gott!! Kanske ska testa med nyponsmak nästa gång.. Vad tror du om det??

I övrigt kände jag mig totalt off igår. Seg, trött och lite känslomässigt nedstämd. Inte så konstigt med sömnbrist i bagaget och fortfarande en ganska så påfrestande huvudvärk, trist dock att inte få må lite bättre.