Aprilvädret hjälpte mig att få massor gjort...

Otroligt växlande aprilväder i måndags.
När jag släppte ut hästarna i morse hade solen precis stigit på en blå himmel, det var kallt och blåste en del. Lite senare hade blåste stigit i styrka och det blåste nu så hårt att våra loungemöbler på yoga/loungedäcket blåste av däcket och landade på gräsmattan och i blomsterrabatten. Vid lunchtid tätnade molnen och det började först hagla och därefter snöa. Men snöflingorna smälte bort så fort de nuddade marken. Och sedan hittade solen åter fram igen.


Det bästa med inneväder efter flera dagars ledighet i solen är att jag får väldigt mycket gjort inne. Jag började med att röja och städa i pannrummet där mössen haft ett ordentligt party bland hästmüsli och en del bråte som östs in under vinterhalvåret.

Fortsatte sedan med en total rensning i tvättstugan/groventrén. Massor med ren tvätt som samlats på hög sorterades ut till sina rätta platser, vinterskor och vinterjackor fick flytta till våra nyinköpta plastlådor för förvaring på en av kattvindarna (när jag hunnit rensa där, just nu står alla lådorna i travar i vårt dressingroom), jag dammsög, dammade, torkade ut maskinerna och stylade lite nytt.

Sedan vaknade min käre make. Då började vi plasta in en del av köket innan Örjan kunde riva den delen i taket som hade en gammal vattenskada. Denna skada hittade vi när vi rev ett undertak i den delen som tidigare var ett sovrum. Snustorrt nu men inget vi vill ha kvar såklart. Överallt i detta hus är det isolerat med myrstack, alltså barr fast utan myror. Så även i utrymmet mellan taket och övervåningens golv. Det var verkligen tur att vi plastat in utrymmet där Örjan sågade. Annars skulle vi haft gammal myrstack i hela köket.




Skönt att detta äntligen är gjort!!

I helgen ska vi förhoppningsvis fortsätta med att renovera kökets tak.

Älskar att få så mycket gjort som vi fått denna påsk och ändå mycket vila och återhämtning.

Igår började en ny kort arbetsvecka...