Fascination över regnbågar & stjärnbilder...

För exakt ett år sedan delade jag en nästen exakt likadan bild som denna.


Det är en bild på mitt badrumsgolvet där regnbågens allra klaraste färger avtecknar sig. Just denna bild tog jag i tisdags morse när jag skulle ta mig en dusch, efter ett svettigt Soma Move pass i mitt vardagsrum.

Jag fascineras av hur regnbågar gång på gång alltid antar dessa färger i just denna specifika kombination..


Det är såna tankar som jag kan fastna lite i mornar när jag, som igår, vaknar 03.10 och inte kan somna om. 

Samma sak med stjärnorna, som bildar alla stjärnbilder som aldrig förändras. Trots att jag ser mängder med stjärnfall varje år. Tänk om en stjärna från något av de stjärnbilder som vi ser med blotta ögat skulle falla, hur blir det då?

Uppenbarligen kan jag för lite om detta och skulle nog behöva läsa på för att få mig en förklaring om färgbrytningarnas exakthet och om vintergatans oförändlighet eller förändringsprocess...