Påskafton på gården 🐣

Vaknade av att det redan var ljust ute, klockan hade passerar 06.15 och jag kände mig ordentligt utvilad.

Frukost, ut med hästarna och en sväng ner till sjön med Ludde. Himlen var vackert blå och jag visste att det skulle bli en bra påskafton.




Körde ett härligt yogapass med bästa Lena från Yoga Group online. Gick sedan ut och körde ett kortare pass i den fortfarande kyliga morgonluften.



Sjösättning av Grisslan stod först på schemat. Vi är ett bra team, min man och jag när vi sjösätter. Örjan backar ner båten på båtvagnen med bilen och jag håller tampar och är hans extra ögon. Det gick lika smidigt och enkelt som vanligt. Örjan körde sedan båten till vår brygga och jag körde hem bilen och båtkärran, häktade av kärran hemma och åkte bort till bryggan och mötte upp Örjan.





Därefter slängde jag ihop en liten påsklunch och sista lagret på den älskade Banoffepajen. 
Efter lunchen skjutsade jag och Engla Tindra hem till Nellie. Musik på hög volym i bilen och skönsång av oss alla tre förstärkte den positiva känslan som jag kände redan tidigare på dagen.

En lång stund i solen på eftermiddagen, sittande mot verkstans vägg. Te och banoffepaj förhöjde njutningen till max.


Receptet på denna magiska paj/tårta är denna gång från boken "WOMENSYNC Ett liv I synk med din kvinnliga biologi" av Susanna Moen och Sara Norrbom. Har du inte upptäckt denna bok än är det dags att du gör det nu!!

Och detta recept var faktiskt ännu lite bättre än det förra som jag bakade efter, vilket jag inte trott var möjligt.