Vi är ett mycket bra team... ❤

I helgen har vi återigen fått mycket gjort här hemma på gården. Bland det bästa jag vet att krypa ner i sängen på söndagskvällarna och tänka på allt som gjorts och kunna bocka av på att-göra-listan.



Vi har bl.a provmålat lite i tvättstugan, två färger som vi har hemma som båda är fina men helt olika. Bestämde oss nog för den ljusaste av de två. Men innan målningen kan komma igång är det lite som behöver spacklas och det ligger inte som första prioritet just nu.

Vi har inte fortsatt i köket denna helg som vi tänkt pga att vi tänkte om lite gällande taket och för att det var så fint väder större delen av helgen, så utejobb passade bättre. 

Jag rensade blomrabatterna medan Örjan fixade med lite annat. Jag är absolut inte en sådan person som gillar att ligga på knä i rabatter och kan inte speciellt mycket om sånt heller. Jag rensar därför bara bort sånt som jag känner igen som ogräs och gräs som spridit sig in till rabatterna. 

Efterbild:

Förebild:

Sedan satte jag mig i ett lähörn och njöt i solen medan Örjan eldade upp lite bråte i eldtunnan. En kollega kom och vi tog en 5 km promenad med Ludde. 
Väldigt trevligt och skönt!

Därefter tog Örjan och jag en fika utanför verkstan. Engla kom och vi hjälpte henne att flytta höbalar från ett höförråd till höskullen. Sedan röjde vi bort ett buskage till i slänten där Adam och Moas lilla stuga kommer att ligga.


Jag testade vår Kärcher fönsterputsare för första gången. Jag är urkass på att putsa fönster, det blir randigt och fläckigt hur jag än gör. Därför brukar jag inte ge mig på våra fönster. Men i lördags fick jag ett ryck och putsade alla fönster på insidan. Super bra maskin, men ändå lyckades jag få till några ränder...

Myskväll med Engla och Tindra i soffan framför "Älskar, älskar inte", samtidigt som mitt fröknäcke gräddades i ugnen fick avsluta min lördag.

Igår hade blåsten/stormen äntligen lagt sig efter en veckas hårda vindar. Helt vindstilla på morgonen och blå himmel gjorde leendet stort på mina läppar. 


Vi passade på att elda upp vår växande rishög medan det var vindstilla och blött i marken i hagen.


Därefter provmålade jag ett lager. Innan jag gick ut igen och mötte upp Örjan som varit och hämtat några armeringsjärn hos en kompis. Vi mätte ut vart lillstugan ska stå och Örjan borrade hål till armeringsjärnen i berget (medan jag mockade i boxarna). Sedan rensade vi bort all mossa, stenar och gräs "under huset". Regnet kom lite försiktigt, men vi ville ändå göra klart.
Sedan kom snö/hagel/regnet på riktigt...
Då målade jag lager nummer två.







Vi är ett superteam Örjan och jag när vi jobbar på. Jag gasar på och får igång Örjan och sen är det typ inget som kan stoppa oss. Utom vädret ibland och att vi inte har material hemma för nästa steg förstås...