Lång dag med protesterande huvud...

Vad ska en göra om en vaknar strax efter klockan 02.00 och det är stört omöjligt att somna om? Jo, antingen ligger en kvar i sängen och blundar, slappnar av eller så går en upp. Jag låg kvar till 03.40 och då gick jag upp, i måndags. 

Klockan 04.10 var jag helt klar för jobbet och satt i köket och drack mitt Bulletproof Coffee och en kopp te.

Det var en helt otroligt magisk stjärnhimmel som mötte mig när jag tog ut hästarna i hagen. Jag såg minst tre lager med stjärnor som blev mindre och mindre för varje lager. Den mäktiga känslan som fyllde mig stannade kvar i mig under dagen.



Jag öppnade på jobbet och var för första gången där ensam. Men det dröjde inte länge förrän det började ansluta lite barn. Fixade till en mysig frukost med fruktsallad till havregrynsgröten, batteriljus på bordet och lugn fin avslappnande musik. Detta uppskattades även av barnen och den pedagog som kom till frukoststunden.

Eftermiddagen var fylld med ärenden av olika slag, varav Bup var inblandat i tre av dessa. Huvudet började protestera när jag körde i det hala, ibland moddiga, ibland isiga väglaget och dessutom i snöstorm ena turen och mörker och regn på hemvägen. En lång dag med mycket känslor som satt sina spår...

Igår var allt betydligt bättre, utom möjligen vägarna. Mitt huvud var utsövt, ingen stress, en riktigt rolig dag på jobbet och fantastiskt väder. Stjärnklart både morgon och kväll, ljuvlig soluppgång och blå himmel hela dagen. Underbart när solen får fritt spelrum på himlen!!



Ha en underbar dag!!