Detta är att Njuta av livet!

Selma sov med mig för första gången natten till igår. Och det gick överlag väldigt bra. Dock var det en aning jobbigt att bli väckt av en busig och leksugen hund kl 02.30. Men hon insåg rätt snart att jag inte var på lekhumör så hon gav upp och la sig tillrätta mot mina ben och somnade om.

Vi började dagen med en lite längre promenad, hundarna och jag. Det var skönt att äntligen kunna rör på mig mer än jag kunnat de senaste två veckorna. Och hundarna verkade uppskatta det lika mycket som jag.

På förmiddagen packade Örjan och jag en korg med lite fika och åkte ut med Grisslan. Ute vid Örholmarna hittade vi Eva och Edda som var ute med deras fina båt för första gången denna säsong. Vi gjorde dem sällskap på en av våra favoritöar.




Underbart att få umgås med våra fina vänner igen. Skärgården och det fantastiska vädret erbjuder så många fler möjligheter till att umgås coronasäkert. 
Mycket prat och några skrattanfall senare var det dags för Örjan och mig att kasta loss och bege oss hem igen innan kvällen.

Lite lätt svedda och sega i hettan valde vi att slappa i soffan när vi kom hem. Även det var njutfullt efter en lång dag ute till sjöss i solen.