I mitt ej färdigrenoverade kök...

Var extremt trött och hängig igår morse. Huvudvärken var skarpare än på länge. Misstänker att det mest berodde på vädret. Det var ett heltäckande molntäcke på himlen och luften kändes allmänt tung.

Och då min hosta var ganska så frånvarande, för första gången på ca en månad, så passade jag på att städa lite inne, när det ändå var trist väder ute. Många vilostunder varvades med städningen som huset var i stort behov av. 

Några gamla köksredskap i trä plockades äntligen fram, efter att ha legat i kökssoffan i väntan på vår köksrenovering. Köket är inte klart på långa vägar men ändå så pass att det går att inreda med några vackra detaljer.




Bilderna är lite mörka på grund av att de togs under kvällen igår, och vi har fortfarande inte någon bra belysning i detta hörn.

Att det är stiltje i renoveringen beror till största del på att Örjan har fullt upp med sitt företag. Det är jättekul att det går så bra för honom redan från start. Men vårt hem blir lite lidande för det. Sen kom lillstugan emellan också. Och jag vill ju att allt ska bli klart nu, helst för en månad sedan... Otålig som ett litet barn är jag. Fast samtidigt har ju inte jag heller haft ork till att renovera speciellt mycket efter jobbet och framför allt inte alls nu sedan jag åkte på bronkiten.

Hoppas på att hinna med lite under min kommande semester. En veckas jobb kvar, alltså nästa vecka, sedan har jag fem veckors sammanhängande semester!
Underbart!!

#1 - - Www.svintoflickans.blogg.se:

Åå så fint . Jag har på senare dagar , fniss, blivit s förtjust i gamla skåp
Superfint !!!

Svar: Tack snälla! ❤ Ja visst är de vackra?!
Sandra Vulkan