Järninfusion till lunch & Middag med fina vänner...

Till lunch igår fick jag äntligen min andra och sista dos med järn via dropp, inte en dag för tidigt. Jag har varit super yr på jobbet den senaste tiden och trött, som jag skrev om i gårdagens inlägg. Nu hoppas jag att jag slipper biverkningar denna gång och att jag om ett par veckor börjar må bättre.

Uthämtning av mat vid Willys, inköp av golv till Lillstugan och så stannade jag till vid ett jordgubbsstånd på vägen hem och köpte två liter goda jordgubbar. Det gäller att passa på när en är inne i Söderköping, då det inte händer allt för ofta längre. Trivs för bra här ute i skärgården. Vill sällan åka härifrån, typ bara när jag måste.

Senare på eftermiddagen cyklade jag till Båthuset i Mon, så glad över att äntligen få testa min nya cykel på riktigt, för en otroligt trevlig middag tillsammans med min nya fina vän Anna och hennes gulliga mamma. Blev till och med ett glas rosé prosecco innan maten.


Kan varmt rekommendera denna ljuvliga räksallad, en blir garanterat mätt. Jag orkade inte ens äta upp hela min portion..