Nu behöver jag låta kroppen läka...

Tog mig till jobbet efter en ganska så sömnlös natt. Väl på jobbet eskalerade min hosta. Orken var nästan obefintlig och jag frågade mig själv vad jag gjorde på jobbet. 
Jag ringde vårdcentralen precis som jag lovat Örjan. Blev uppringd av en sköterska strax efter åtta. När hen hörde mig hosta bokade hen in en läkartid till klockan nio. Så det var bara att packa ihop mig och sätta mig i bilen för en tur in till Söderköping.

Det är inte lunginflammation, tack och lov. Men akut bronkit, alltså luftrörskatarr/luftrörsinflammation, samma som jag hade förra våren. För säkerhets skull togs även ännu ett covid-test. 
Jag blev ordinerad vila och Cocillana etyfin tre gånger om dagen en tid framöver.

Jag är ledsen och känner mig maktlös över att inte kunna jobba IGEN. Det är så mycket som jag vill och skulle behöva vara med på den här veckan. Men nu ska jag först och främst se till att bli frisk!!

Jag tänker ofta att jag är stark och kämpar på, men ibland är det helt fel strategi. Bara att inse fakta och låta kroppen läka så att det inte blir lunginflammation av detta. Och vad kan vara bättre än att ligga ute i solen på vår fina gård omgiven av dem jag älskar mest?