Växlande mående & växlande väder...

Vaggades igår morse in i den falska tron att jag nästan var frisk från min bronkit. Hostade inget alls under mina första timmar i vaket tillstånd. Men förtrollningen bröts sedan, så fort jag började prata, och jag föll pladask ner i hostans hål igen.

Men! Det finns ett stort men här. Mina hostattacker var färre och jag kände mig mer vaken, om du förstår vad jag menar. Alltså jag var fortfarande ganska så orkeslös och var i stort behov av vila hela dagen. Men jag tror att mitt järn börjar få effekt nu. Jag kände mig mer klartänkt och inte alls lika trött som tidigare.


Igår var det verkligen växlande väder här. Det började med tropisk värme och blå himmel. Då passade jag på att vila ute och lät vinden fläkta min kropp. Sedan blev det lite molndis. Då gick jag upp och la mig I sängen. Strax därefter hopade sig molnen och en riktig åskskur drog in. Graderna sjönk drastiskt. Strömmen gick och det regnade in genom våra öppna fönster, som jag sprang runt och stängde så fort jag bara kunde. Sedan blev det åter soligt och kvavt ute. Och kvällen bjöd på en vacker solnedgång.