Att ta plats... (i samarbete med Yoga Group)

Det behövs inte särskilt mycket för att kunna yoga hemma. En yogamatta, en filt och en plats på ca 2 × 2 meter där mattan får rum plus lite svängrum till rörelser och positioner som sträcker sig utanför mattans kanter. Vill en avancera så skulle jag rekommendera två yogablock och ett yogabolster. Tips på dessa kommer i ett annat inlägg, men såklart finns de hos  Yoga Group.

Inne har jag en bra plats i vardagsrummet, mitt på golvet. Enda nackdelen är att min familj också använder sig av detta rum, antingen sitter de i soffan eller passerar genom rummet på väg någon annanstans. I början kände jag mig obekväm och lite i vägen när jag yogade samtidigt som någon tittade på TV. Jag hade dessutom svårt att koncentrera mig på mitt. Numera tar jag plats och kan dessutom stänga ute det mesta och bara lyssna till yogaläraren via zoom (Yoga Group) på min mobil.

Men om du lätt blir störd av andra se till att hitta en lugnare plats och stäng dörren om dig medan du yogar eller mediterar. Jag har inga bra andra rum då det är så lågt i tak på övervåningen där vi har sovrum och dressingroom.

I somras försökte jag yoga ute på gräsmattan. Men det är en ganska så kuperad skärgårdstomt så marken är ojämn vilket inte ger den ultimata upplevelsen.

Sedan dess har jag önskat mig ett yogadäck. Och nu har jag och min Örjan äntligen byggt ett!!! Det blev ett kombinerat lounge/yogadäck på ca 17 kvm. Helt perfekt! Och halva är reserverat för bara mig och min yoga! Min egen plats. 
Hur fantastiskt är inte det?!




Och det var riktigt kul att bygga det tillsammans






En snygg trappa ska dit vartefter också, men det känns som en världslig sak i jämförelse med själva däcket...