Otroligt mumsiga chokladbollar!! ❤

Igår var det fredag igen!
Tycker att veckorna bara flyger iväg, vilket inte gör något alls just nu. Men när sommarvärmen kommer på riktigt så hoppas jag att flygandet lugnar ner sig.

Tidigt på jobbet betyder tidigt hemma igen. Slutade 13.15 och umgicks då med mina döttrar i ett par timmar. Jag hann även baka några helt otroligt mumsiga chokladbollar som såklart även var antiinflammatoriska. Då de var så magiska så vill jag självklart dela med mig av receptet. De smakar som "vanliga" chokladbollar!!!!


Sandras nyttiga chokladbollar

Du behöver:

14 färska dadlar 
4 dl havregryn 
1 dl riven kokos 
5 msk kokosolja 
1 msk kallt kokt kaffe
1 1/2 tsk vaniljpulver 
2 msk kakao
Lite salt efter smak

Och riven kokos att rulla bollarna i.

Gör så här: Mixa alla ingredienserna till en kladdig deg. Rulla till bollar som rullas i kokos. Ät direkt eller förvara i kyl eller frys.

Njut!!!!


Kvällen spenderade Örjan och jag med vår nya dator och skrivare, installation mm. Tog låååååång tid att starta upp allt och komma igång. Anledningen till dessa nya tekniska apparater är att Örjan nu är på gång att starta upp sitt egna företag. Så spännande!
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Rawfood recept, Recept;
Taggar: antiinflammatorisk kost, glutenfria, nyttiga chokladbollar, nyttiga chokladbollar antiinflammatorisk kost veganska glutenfria s mjölkproteinfria, rawfood bakverk, recept, sockerfria, veganska