Tankar & oro inför hösten...

Som du säkert nu har förstått så trivs jag lika bra på mitt jobb här ute på Sankt Anna förskola som på mitt jobb i Norrköping,  Svanen förskola. Fast båda är förskolor så är de fantastiska på väldigt olika sätt. Svanen förskola ligger framkant när det gäller förskoleverksamhet i hela landet. Många års förändringsarbete med fantastiska rektorer, pedagogista/ateljerista, genuspedagog och nyfikna medforskande pedagoger m.fl har såklart varit förutsättningen i denna utvecklingsprocess.

Och Söderköpings kommun befinner sig just nu mitt ett liknande förändringsarbete. Och det känns så spännande att få vara en del I detta, att få göra resan igen och se vart den leder denna gång.

Men vart vill jag helst vara i höst?

Allra helst vill jag vara kvar här ute I Sankt Anna av just den anledningen som jag nyss skrev om. Men även pga den betydligt kortare resvägen, miljön och det lilla sammanhanget som blir här. Och närheten hem till Engla är otroligt viktig just nu.

Kruxet är nu dock att jag ännu inte vet om jag får vara kvar. Det finns tjänster men övertalighet i kommunen finns också. Så om några av dessa "blir över" och tackar ja till tjänsterna här ute så ryker jag. Min chef vill ha mig kvar, hens chef vill ha mig kvar men allt styrs av HR, de har det sista ordet...



Visst saknar jag Svanen, och kommer jag tillbaka så blir det såklart också bra. Men närheten till hemmet går jag miste om och dagarna blir så långa. Att jobba heltid kommer nog inte vara aktuellt isåfall.

Jag står inte utan jobb oavsett, för jag är än så länge endast tjänstledig från Svanen...




#1 - - Cim:

Och vi vill ha kvar dig! ❤

Svar: Åhh 🥰❤ Tack!!
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Och vi vill ha dig kvar😍/ Mikaela

Svar: Åh vad jag önskar att du bodde närmre mig så att vi kunde jobba tillsammans här ute.. Eller att Svanen förskola låg betydligt närmre... Saknar dig sååå himla mycket min fina fina vän och kollega!!! ❤❤❤
Sandra Vulkan