Koppla teori med verklighet i nuet...

Igår var det återigen en dag sim jag vigt till mestadels för studier. Pga av personalfrånvaro så åkte jag till jobbet och öppnade, så min morgonpluggtid uteblev. Men det gjorde nog ingen skillnad för så himla trött som jag var så hade jag garanterat sovit bort den tiden iallafall.

På jobbet har vi äntligen fått stommen till vår läskoja byggd och under morgontimmarna igår ägnade vi oss åt att klä den efter barnens önskemål och ritningar. Tygremsor, en rund ingång, ljusslingor och en matta att sitta på var några av önskemålen som vi förverkligat. Och mer kommer.



Efter jobbet åkte jag hem och satte mig med mina studier. Förskollärarens uppdrag var i fokus och jag tänkte såklart mycket på vad som står i läroplanen kopplat till litteraturen och mitt eget arbete. Att barnen ska ha ett reellt inflytande i förskolan, Det är precis det de har bl.a i arbetet med denna läskoja. Ett verkligt inflytande på sin lärmiljö, en delaktighet i att skapa tillsammans under hela processen från början till slut. 

Invigning väntar vi med tills fler barn är friska och tillbaka på förskolan. Och dessutom väntar vi på ett ljusbord med tillhörande material som vi tänkt ha på bordet som syns på första bilden. Vi tänker att detta ska utvecklas till ett digitalisering/läsrum med tiden...

Så trots trötthet och vissa stunder total orkeslöshet så älskar jag att vara på mitt jobb med min fina barngrupp och mina fina kollegor.
#1 - - Angelika Eriksson:

Du är en person att se upp till, du är den som tar hand om barnen, du för ett helt fantastisk jobb, ett viktigt jobb! Tack 🤩

Svar: Åh tack! ❤ Vilka fantastiska ord du tillskriver mig, blir lite generad 🙈❤ Kram
Sandra Vulkan