Så trött i mitt huvud....

Igår morse skulle jag ha börjar jobbet kl 09.00 och jobbat till 12.00, för att hinna studera både före och efter jobb. Men pga pedagogfrånvaro så valde jag att ta öppningen. Vilket var en självklarhet och tog inte emot alls. Jag hann i stort sätt färdigställa "nya" bygg- och konstruktionsrummet inne hos de äldsta barnen. Och Örjan kom dit någon timme senare för att sätta fast några speglar på väggen i det rummet. Det blev mycket bättre än vad hade vågat hoppats. Min kollega gillade också den miljön och sa att om vi undrade vart hon tagit vägen så hängde hon med största sannolikhet i Byggrummet. Bra betyg.

När jag kom hem satte jag mig genast framför böckerna och datorn. Två förändringar i förskolans historia som intresserar mig är det jag jobbat med hela dagen. Om jag uppfattat uppgifterna rätt så är jag nästan klar med dessa nu. Mitt största problem just nu är att jag har så hiskeligt svårt att begränsa mig till de två tillåtna A4 sidorna. Är alltför engagerad i detta ämne och har så lätt för att ordbajsa och svårt för att komprimera texten och ändå få ut det jag vill. Så himla roligt att få vara bland dessa akademiska ord och bolla tankar med författarna i mitt skrivande.

Sedan var jag helt slutkörd, hjärnan stängde ner och jag insåg vikten av frisk luft och ett kortare yogapass. Blev även lite bus med Selma i det fina vädret.





Alltså försökte ta några fina bilder på tokhunden när hon lekte, men hon ser ju helt galen ut på bilderna 😂

Passade på att klippa både hennes klor och päls när vädret tillät att det kunde göras ute.

Efter lite faktureringsjobb och bokföring orkade jag verkligen inget mer. Satt på en stol i köket. Ringde och pratade en stund med Adam och Moa. Satt en tag till. Ställde mig på min Fitnessplate. Borstade tänderna och kröp ner i sängen. Somnade snabbt.