Ny energi av glädjen...

Vaknade upp med ett leende på läpparna. Huvudvärken var nästan i sitt vanliga milda läge. Och jag såg att jag fått VG på kursen på Liu som jag tentade av i förtid. Glädjen gav mig energi och ett stort engagemang inför en dag med studier växte i mig.
Dans och musik hela gårdagen via zoom. Plus en timme ned min grupp innan första workshopen på morgonen. En riktigt rolig och givande dag med mycket nytt lärande och reflektioner kring en förskollärares uppdrag och utmaningar i de estetiska ämnena.
På lunchen och under en kortare eftermiddags rast passade jag på att sitta ute i det underbara vårvädret. Så även en stund efteråt, innan matlagning.
Efter maten fixade jag lite inne innan jag målade elementet och en av dörrarna (till pannrummet) i tvättstugan. Dessa målades i samma färg som taket och väggarna så att se ska smälta in bättre. De övriga dörrarna (till kök och badrum) ska bli vita precis som ytterdörren.
Dörren på bilden är alltså målad nu, på bilden är den fortfarande ljusgrå. För mörkt för att få en rättvis bild just nu. Återkommer med uppdatering vartefter.