Allas lika värde och rättigheter...

Igår morse var det riktigt kämpigt att ta mig upp ur sängen. Bredvid mig låg min älskade son och sov så gott. Viskade hejdå när jag tassade ut ur sovrummet. (Adams flyttlass fortsatte sin resa medan jag var på jobbet.)

På jobbet hann jag med massor under morgonens första timmar. Energin flödade igen.

Fick upp en ny tavla med en välkomsttext som lyfter vår värdegrund ute bredvid förskolans ytterdörr. Texten är till väldigt stor del inspirerad av Instagramkontot @herrfröken. Omformulerade endast ytterst lite, varför uppfinna hjulet igen liksom?


Den fina ramen hade jag på ena kattvinden, inte använd på fyra år så detta blev ett bra nytt hem för den.

Ute färdigskapades även vår mötestrapp/scen som Örjan hjälpt oss att bygga av lastpallar. Igår klädde jag in den med en grå balkongmatta. Våra lärmiljöer ute på gården börjar ta allt mer form, rum i rummet med tydliga användningsområden.. Flera engagerade pedagoger som brinner för vårt jobb gör verkligen skillnad. Och snabba är vi dessutom.

Kul när inne- och utemiljöerna bildar en tydlig helhet och följer vårt uppdrag och barnens processer.
En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola;
Taggar: allas lika värde, förskola, genusmedvetenhet, rättigheter, välkommen, värdegrund
#1 - - minbloggochlivet.blogg.se:

Fin ram och text. Gillar att du satt så fina färgerunder pratbubblan det gör att man uppmärksamma texten 👍🏻😊

Svar: Tack!! 🙏❤️ Ja jag blev riktigt nöjd med den! Kram
Sandra Vulkan