När det åter igen slår mig vad lyckliga vi är...

Ledig dag igår som kompensation för att jag jobbade på nationaldagen, då vi hade öppet hus. Och wow vilken fantastisk dag att vara ledig på!!

Började dagen med bokföring åt Örjans företag. Fix och trix inför Midsimmarfirandet låg näst på tur. Städade lillstugan och sovrummet i magasinet där gäster ska sova ikväll. Röjde i köken i båda husen. Örjan åkte och hämtade våra matkassar och god dricka. Jag gjorde en stor soldyna av en tjock överbliven 160 bäddmadrass och ett påslakan till dubbeltäcke, som jag placerade på yogadäcket. Selma tog genast plats på den.



Jag hängde upp en hängstol i päronträdet ifall någon vill ta en paus i skuggan. Jag plockade fram lite ny solcellsbelysning. Och hängde upp belysning i partytältet.


Efter lunch tog Örjan och jag fyrhjulingen till Mon och hämtade ut 4 liter jordgubbar som vi beställt. Tänk att ha en Lanthandel som ligger både nära och fantastisk vackert till.





Återigen, för vilken gång i ordning vet jag inte,  slog det mig vad lyckliga vi är som får bo så här ljuvligt vackert. I denna drömlika idyll i skärgården. 


Hann även med att njuta i solen läääänge under eftermiddagen. Smakade av Brad Pitt & Angelina Jolies utomordentliga rosévin, som de tagit fram tillsammans med familjen Miraval. Kan varmt rekommendera detta lättdruckna, läskande och svalkande vin en varm sommardag som igår.


Tidig kväll kom Jesica, Per och Benjamin. Då tog vi båten till Båthuset i Mon för en god och mysig middag tillsammans. 






Önskar dig en fantastisk midsommar!!


#1 - - sandra ledin:

Vilken dag med både nytta och nöje.

Glad midsommar!!!