Årets första cykeltur till jobbet...

Igår morse strax före fem bestämde jag mig för att nu var det dags för att börja cykla till jobbet igen. Då jag ofta börjar tidigt så har jag inte haft någon lust att cykla innan ljuset och värmen hittat till de tidiga morgontimmarna.
Redan kl 05.05 satt jag upp på cykeln och började trampa mig mot jobbet. Jag har exakt 1 mil mellan vår gård och förskolan, så det är perfekt träningsavstånd. Många bäckar och alltid mot/sidovind gör att jag älskar min elcykel lite extra. Även om jag måste trampa hela tiden så är det skönt med lite hjälp i de värsta uppförsbackarna.
Utsikten från sadeln var ljuvlig igår morse. 




Var framme efter ca en halvtimme med några fotostopp inräknade.
På jobbet testade vi våran alldeles egenskapade yogasaga, som barnen och vi pedagoger fantiserat fram genom dramalek. Den blev helt perfekt!! Så kul process der har varit, vilket jag kan tacka nuvarande kurs och våra fantastiska barn för.

Vägen hem var minst lika underbar som på morgonen. 

Verkligen en försmak av sommaren!!
La mig i solen när jag kom hem. Låg ute och solade fram till kl 18.30. Så himla varmt och skönt!