En överväldigande helg...

Trodde att orden bara skulle flyta på om denna helt magiska helg. Men det har tagit tid att ens öppna upp bloggen för att börja skriva. Känner ett vemod över att det är slut för denna gång. Har känt mig lite melankolisk nästan hela dagen idag, men med en känsla av trygghet och tillit till universum som grund. Ägnat dagen åt att låta tankarna löpa fritt och emellanåt stannat upp för djupare reflektioner. Glad att jag tog ledigt idag så jag fick vara i denna bubbla en liten stund till.

Jag har alltså deltagit i ännu en retreat med fina Ida, denna gång en Kvinnoretreat med fokus på livmodern (eller snarare vår womb), kvinnlig intuition och allt annat feminint. 

Det var totalt överväldigande med känslor som fick fritt spelrum genom meditationer, dans, samtal och tyst kommunikation.

Med mig hade jag min älskade vän och själsfrände Jesica. Och det var helt fantastiskt att få dela dessa dagar och känslor med henne. Men även lika magiskt att få dela med de övriga 9 kvinnorna på plats.

Jag har aldrig känt så mycket kärlek och trygghet i ett sammanhang med okända personer tidigare. De band som knöts sammanlänkade oss nästan redan för allra första stund.

Under helgen fick även denna gång avnjuta drömlik mat/frukost/fika tillagat av härliga Petra och Lars på Skärgårdsbyn i Mon. Som ljuvlig bomull för magen och sinnet.

Vi fick förutom det ovannämnda yogastunder, kakaocermini, eldcermoni, bastuyoga, klangmeditation, kanalisera, måla, njuta I spa-avdelningen mm.

Kan verkligen varmt rekommendera Idas olika retreat!!!!