Får väl erkänna att sommaren är slut...

Underbart soligt hela helgen har gjort mig gott. Jag har suttit ute i solen, i linne, och ätit brunch för kanske sista gången i år. Så jag passade på att njuta lite extra.
På torklinorna hängde de nytvättade vita sängkläderna. Vilket ökade på mina sommarkänslor som jag desperat försöker hänga mig kvar vid.
Jag har även rensat mängder med amerikanska blåbär från bästa Marie på Olerums lantgård , där Tindra just nu är inne på sin andra praktikvecka (av fyra).

Igår tog vi upp vår Sea Ray, och bär vi körde runt båten till upptagningsplatsen så var vi ensamma på sjön med svanfamiljerna. Jag satt där med vinterjacka på mig och faktiskt välkomnade hösten.




Nu är hon på land igen och har fått på sig sitt orginalkapell över vinterhalvåret.


Nu ska jag försöka njuta av de lite kyligare årstiderna fram till nästa båtsäsong.
#1 - - Hannas krypin:

Så härligt det låter att kunna sitta ute och käka. Härligt också att vara ute på sjön en sväng. Ja, hösten är verkligen här nu.

Svar: Nu har jag äntligen landat i att det är höst och kan nu njuta av en sprakande brasa i kaminen och levande ljus lite varstans i huset. ❤️
Sandra Vulkan