Funderingar om bloggen och hemmaträning

publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom, träning;

Måndag morgon klockan 6.00, hur startar jag denna vecka på allra bästa sätt? Att sova ett par timmar till (börjar inte jobba förrän 9.00). Då kroppen ändå tror att klockan är 7.00 (sommartid) så bestämmer jag mig för att utnyttja denna extra timme till att träna innan duschen. Jag kör tre av bästa Sandra Fribergs träningspass från Youtube ("Träna med Sandra"/@sandrafriberg på Instagram). Fokuserar på rygg, inre magmusklerna och rumpan. Länkar kommer här:

 


Ryggträning del 2 - skonsamma men effektiva övningar med gummiband


BORT MED PUTMAGEN med två enkla övningar


BUTT WORKOUT ✖ TRÄNINGSPASS RUMPA

Känner mig pigg, positiv och stark efter träningen. Betar av invägningen och mätningen av diverse kroppsdelar. Allt är exakt samma som förra veckan. Bra iallafall att inget har ökat... När jag tittar mig i spegeln så ser jag ändå en förändring åt det positiva hållet, magen har tightat till sig ytterliggare lite till, bara kärlekshandtagen (syns inte så bra på denna bild) som ska veck sedan är jag nöjd med magen. 


Självklart så blir jag ännu mer peppad av mitt resultat!! Nu behöver jag satsa extra mycket på låren och rumpan så att de får snyggare former och mindre celluliter (som Doktor Mikael säger endast kan tränas bort). 

Är det någon speciell del av kroppen som ni önskar länkar till? Berätta så kan jag ordna det. 


Jag har de senaste dagarna sett att det är allt färre som klickar på hjärtat här nedan... Undrar vad det beror på? Är det ointressant att läsa om min träning och återuppbyggnad av min kropp? Eller är det trist att läsa om när jag mår bra? Vill du läsa mer om min diagnosutredning, min sjukdomsbild, mitt mående eller mina tankar om min situation? Eller önskar du att läsa max ett eller ett par inlägg i veckan? Vägled mig gärna om vad du önskar att läsa om? 

Och om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så klicka på hjärtat här nedan! ❤⬇ Tack på förhand!!