Tankar om det gångna året ❤

Föreställ dig Hulkens stora knutna näve (den nya moderna Hulken). Tänk dig att den mosar ner sig i ditt huvud uppifrån. Exakt så kändes det för mig igår, hela jävla dagen, från det att jag vaknade strax före 11 tills jag äntligen somnade för natten...

Jag sov alltså länge igår morse och vaknade inte förrän långt in på förmiddagen. Vilket såklart var väldigt skönt. Jag lyckades att ta mig upp ur sängen klockan 11.00 och hann precis sminka bort mina mörka påsar under ögonen innan städerskan kom. Jag bjöd henne på en kopp te och en lussekatt, vilket även min frukost bestod av. Vi satt och pratade en stund innan hon gjorde vårt hem rent och fint igen.

Jag konstaterade för mig själv att dubbelseendet dragit sig tillbaka en aning och ersatts av ett tryck bakom och runt ögat. Nu vill jag inte ha fler jobbiga symtom! Nu har jag fått nog av allt som förstör mitt liv!


Huvudvärken gör mig så matt och orkeslös, jag går omkring som en zombie när jag flyttar mig från en punkt till en annan. 

Igår lyckades jag iallafall att packa Nyårskläderna och sätta mig på passagerarsidan i bilen. Och när Örjan kom hem från jobbet så åkte vi upp till mamma och pappa i Enköping igen. Denna gång för att avsluta detta jobbiga år och fira in det nya året, som jag hoppas ska bli bättre och bjuda på mer friskhet och energi.


Jag låg i soffan och slumrade tills jag vid åttatiden gick upp och la mig i den obekväma bäddsoffan i mitt gamla flickrum. [Om någon har en skön bäddsoffa att skänka så hör gärna av er.] Jag höll mig vaken tills nio då medicinen intogs, samma tid varje dag. Om jag inte hade alarm på mobilen klockan 21.00 så skulle jag missa dem typ varje dag. Ibland så stänger jag av alarmet när det ringer, gör något annat på väg till köket och hinner glömma bort medicinen. Dessa gånger kommer jag dock på det när jag går och lägger mig. Bättre sent än aldrig tänker jag då...

Låg en stund och tänkte på 2016, året som slog undan benen för mig ordentligt så att jag landade pladask i neuroträsket. Tänk att livet kan förändras så totalt från den ena dagen till den andra. Vad lite vi egentligen vet om vad livet har att erbjuda oss, både från den goda sidan och den mörka hemska siden... Skulle jag ha levt mitt liv annorlunda om jag vetat om att jag skulle bli sjuk vid 39-års ålder?? Jag hade definitivt inte tänkt på allt jag vill göra som pensionär, utan jag hade sett till att leva livet fullt ut och leva i nuet. Och glädjas mer åt att vara frisk och ta tillvara på tiden med mina barn bättre. Vilket jag nu hoppas att just du gör, och tar lärdom av det som drabbat mig så att vi får ut något gott av detta... Och jag hoppas och önskar att min insamling Spetsbandet ska leva vidare så att gåvor fortsätter att rulla in, så att forskningen går framåt i snabbare takt! Tack alla ni som bidragit och som fortsätter att bidra! Ni är värda mycket mer än guld och diamanter!! Och tack alla ni som läser, kommenterar, hjärtar och delar mina blogginlägg!


Med detta sagt så vill jag önska er alla ett riktigt fantastiskt gott nytt år!! 

2 kommentarer publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, sjukdom;
Taggar: Bakslag, Diagnosutredning, Gott nytt år, Huvudvärk, Neuroinflammatorisk sjukdom, Neurologisk sjukdom, Sjukdom, Vit Amaryllis
#1 - - Anonym:

Hemskt att få vara med om det du upplever! Hoppas verkligen att du får besked och botemedel snart nu. Hoppas dock att dagen och kvällen med dina föräldrar blir bra. Hälsa alla och nu hoppas vi på ett bättre 2017! Kramar Tori

Svar: För ett bättre 2017 💪👊 Ha en fin kväll! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

❤❤❤För ett friskare år💪/ Mikaela

Svar: 😊
Anonym