Lev i nuet! ❤

Var på besök hos Kuratorn igår igen. Skämdes lite när jag var tvungen att erkänna att jag inte gjort mina "läxor". Fick dock en positivt reaktion på det, helt tvärtemot vad jag föreställt mig (inte för att jag på något sätt kan tänka mig att hon någonsin skulle vara negativ eller arg på mig). "Bra, då har du haft annat att fokusera på." 



Och visst är det så. Jag har ju faktiskt inte haft tid att göra kartläggandelistor om mitt mående eller ens haft tanke på att göra det. Jag har knappt hunnit med att skriva mina blogginlägg, som på sätt och vis är en lista om hur jag mår från dag till dag. Om jag går bakåt bland mina inlägg så kan jag tydligt se, genom mitt mående, konsekvenser av mitt handlande och se förändringar som skett över tid. Jag kan utifrån mina inlägg sammanställa/kartlägga och jämföra. 


När vi pratade (jag och kuratorn) blev det extra tydligt för mig hur bra jag faktiskt har mått av att få vara med min familj hela dagarna och slippa vara ensam långa stunder. Då varken vill jag eller kan jag tillåta mig att vara ledsen. Att vi dessutom tillbringat vår tid ihop på sjön har ju inte gjort det hela värre. På sjön, i solgasset mår jag ju som bäst och kan leva i nuet, iallafall för en stund. Det blir dessutom ofta naturliga pauser där jag kan vila och tanka energi, inte som hemma när jag behövet gå och lägga mig i ensamhet i sovrummet när orken tar slut.

Att leva i nuet och njuta av nuet är något som jag ska jobba mera på. Men det är oerhört svårt när en inte vet vad som är fel med en och när framtiden är så oviss...

Nyskördade smultron från min trädgård,
min frukost igår.





#1 - - Mamma❤❤:

Fortsätt att leva i nuet om du mår bra av det. Hoppas du får många fina dagar framöver. Härliga sommarbilder med både jordgubbar och smultron. Ha en fin torsdag. Kramar ❤ ❤ ❤ 🐕 🐩 ❤ ❤

Svar: Det är bara smultron på bilderna 😉 Kramar
Sandra Vulkan

#2 - - Anonym:

Vilken bra kurator! Leva i nuet behöver många öva på☺ kramar / Mikaela

Svar: visst är det så! ❤❤❤ Kramar
Sandra Vulkan

#3 - - Tori Johansson:

Håller med, leva i nuet är viktigt men jättesvårt!!! Ha en fin dag! Kram Tori

Svar: Ja det är lättare sagt än gjort... ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#4 - - Anonym:

Hej!
Halkade in av en slump här men måste säga, hur bra du skriver o intressant läsning.
Hoppas verkligen att du kan få hjälp med dina besvär.
Lycka till! Kram Eva-Lena

Svar: Åh tack och välkommen hit! Hoppas att du fortsätta att halka in här! ❤ Kramar
Sandra Vulkan

#5 - - Anonym:

.. Tycker du är fantastisk som tar till dej av livet så gott det går! Heja dig🌹Kramar G

Svar: Åh tack!! ❤
Sandra Vulkan