Hur skapar en förståelse över något som ingen kan förstå???

Jag önskar att jag hade någon som på riktigt förstår vad jag går igenom, både under mina kassa dagar när orken helt plötsligt bara försvinner och huvudvärken smärtar mer än vad som går att förklara och under mina bättre dagar som jag vill leva fullt ut... Men tyvärr så är jag väldigt ensam i allt detta. 

Det vore så skönt om någon annan kunde förklara mitt mående för familj, släkt och vänner för jag tycker att det är så svårt, speciellt under mina sämre tillfällen. Jag försöker men vill inte vara till besvär eller vara gnällig. Jag vill inte sätta andra i obekväma situationer på grund av att jag bara vill gråta och skrika ut min ångest. Men jag håller det mesta inom mig när andra är i min närhet, för jag har ingen att dela det med som kan förstå.

Jag önskar att jag hade en klar diagnos som kunde visa svart på vitt mina symtom och orsaken till varför de uppstår. Men nej... inte det heller har jag att luta mig mot. 

Så, hur skapar en förståelse över något som ingen kan förstå???

Jag vet att jag klarar även denna motgång, för jag är stark, jag måste. Men det gör det inte enklare eller mildare när jag är mitt uppe i det. Jag känner mig ensam och svag även om jag inte visar det utåt.


Snälla glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke.. ❤☟ Tack på förhand!
3 kommentarer publicerat i Allmänt, Hälsa, sjukdom;
Taggar: diagnosutredning, ensamhet, extrem huvudvärk, kronisk huvudvärk, neurologisk sjukdom, sjukdom, skov, ångest
#1 - - Anonym:

Jag finns här om du vill prata❤Jag förstår en hel del i alla fall😕💕/Mikaela

Svar: Tack vännen! ❤
Sandra Vulkan

#2 - - Gunilla:

Så svårt för dig med det du plågas av.Fast du är så stark tycker jag! Kram och Trevlig Valborg till er också♥️

Svar: Tack för din omtanke! ❤
Sandra Vulkan

#3 - - Anonym:

Styrkekramar till dig vännen 💞

Svar: Tack ❤
Sandra Vulkan