En fartfylld semesterdag...

Igår hade jag semester för hinna med så mycket som möjligt med flytten. Så det var absolut inte någon vilodag. 

Jag började min semesterdag kl 06.45 med att packa torrvaror, porslin och lite annat i köket. Sedan skjutsade jag Tindra till skolan och lämnade in ena bilen på verkstaden (den har precis lagats där men en varningslampa började lysa när jag körde hem bilen därifrån). Promenerade hem och när jag stod hemma vid ytterdörren så kom jag på att mina nycklar låg kvar i bilen på verkstaden, så jag fick gå tillbaka dit och sedan hem igen. Fick mig iallafall en välbehövlig långpromenad.

Jag fortsatte med att packa våra kläder inne i vår walk in closet, i IKEA-påsar med galgarna och allt. (Tack Inger för lånet av påsarna och tipset att packa kläderna i dem!!) Efter allt packande åkte jag och köpte en ny säng till Adam, som Örjan hämtade ut när han hade jobbat klart. 

Sedan åkte jag ut till gården. Stillheten och tystnade är slående varje gång som jag kliver ur bilen. Det enda som bryter tystnaden emellanåt är grannens får som bräker. Jag stannade upp en stund och njöt av förmånen att ha denna möjlighet.



Jag hängde sedan snabbt upp att kläderna i vårt nya dressingroom innan jag tog tag i köket. Jag tömde flyttkartonger på löpande band.  Torrvaror, porslin och plastburkar mm har nu flyttat in på gården. Det känns helt fantastiskt och overkligt. 




När Örjan kom bar vi in Adams nya sängar i hans rum. Sedan målade vi köksgolvet ett varv innan vi åkte hem till Sparvstigen. Väl hemma skruvade vi isär sängstommarna, tvättade gardiner och packade lite till. 

Klockan 00.00 låg jag i sängen, helt slut efter denna långa och intensiva dag. Jag somnade snabbt med ett leende på läpparna...


Du glömmer väl inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg? ❤⬇️ Kram och tack! 

#1 - - Anonym:

Så snyggt😍Vila eftersökes😀Typiskt med nycklarna/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Kram till er alla. ❤ ❤ ❤ 🐕 🐕 ❤ ❤ 🐎 🐎