Nu vänder det äntligen!!

Lättnaden som sköljer över mig, som jag badar i när jag vaknar och upptäcker att huvudvärken inte alls är lika skarp som den varit de senaste morgnarna, den är obeskrivlig. 



Jag är på långa vägar inte tillbaka fullt ut, men äntligen har det vänt. Jag vet att jag inom ett par dagar kommer ha fått tillbaka det mesta av orken. Den extrema smärtan har avlägsnat sig och kvar är nu "bara" en skarp smärta som är hanterbar på en helt annan nivå. 


Min gårdag gick i betydligt positivare anda än de tidigare dagarna i veckan. Jag lyckades till och med ta mig ut på en lite längre promenad med två överlyckliga hundar på förmiddagen. Och efter lite vila fixade jag och förberedde för julgranen som Örjan och Adam hade med sig hem. Tänk att nu är det inte många dagar kvar till jul, svårt att tro med dessa färger på landskapet häromkring (se bild ovan, från dagens promenad). Dock kom det lite snö under eftermiddagen, misstänker tyvärr att det inte kommer att ligga kvar länge.

Fick igår en jättefin julbukett av mina underbara älskade föräldrar! Som Örjan fick hämta ut i blomsterbutiken då de inte kör ut blommor ut till landsbygden... 



Igår kväll pallrade jag mig iväg till Mons båthus, ett par km hemifrån, för julbord med jobbet. Såå himla gott och väldigt mysigt att få träffa kollegorna igen!! Jag som inte haft någon matlust alls sedan jag blev dålig trodde inte att jag skulle få i mig så mycket. Men jodå. Jag åt sill, lax, kallskuret vilt och ostar i mängder. Favoritsillarna var hallon&lakrits och apelsin&havtorn. Sååååå goda smaker!! Och det rökta hjorthjärtat...! De hade även fixat en supergod efterrätt som var mjölkprotein, gluten och sockerfri till mig. Så jag åkte mätt och mycket nöjd hem efteråt, med ett trött huvud. Blev att ganska snart efter hemkomst krypa ner i sängen.



#1 - - Anonym:

Gott var det😋Sååå roligt att se dig igen❤/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤:

Vad underbart att du mår lite bättre igen. Försök att ta det lugnt i helgen så du orkar med veckan som kommer och naturligtvis julen 🎅🎅🎅❤❤