Överrumplad av smärtan & S:t Annas skärgård ❤



"Idag har jag även ont här på framsidan av smalbenet." säger jag och visar min vän Peter att jag är lite svullen. Peter uppmärksammar då mig på att jag är mer svullen runt hela vristen och den yttre fotknölen. "Men där har jag inte ont." säger jag och klämmer sedan lite lätt på den svullna vristen och smärtan överrumplar mig. Otroligt ömt. Men varför?! Har inget minne av att jag trampat snett eller vridit till benet. Och jag har varit nykter hela sommaren!!
\n
\nSvullnaden blir värre under dagen och med den följer smärtan. Vågar inte riktigt lita på att jag kan stödja mig helt och hållet på benet, måste därför hela tiden tänka på vilket ben som jag sätter ut först när jag ska kliva upp och ner från båten.
\n
\nDet onda på smalbenen misstänker jag fortfarande är benhinneinflammation och då är det ca tre månaders vila från löpning och intensiv dans som gäller, vilket känns väldigt tråkigt då både löpning och dans är något jag älskar. Men tydligen så ska cykling vara okej, så det får bli några cykelturer så fort temperaturen ute blir hyfsat sval. Och mina gummiband kommer att få jobba hårt nu!
\n



\nHur som helst så lämnade vi Håskö igår och åkte till fantastiska Långa Missjö i S:t Annas skärgård, tillsammans med vår vän Patrick. Hettan gjorde att till och med jag och Örjan tog några simtag i det 23°-iga havet. Ljuvligt! Vi fick oss även en underbar solnedgång medan vi avnjöt grillade majskolvar (mest Tindra), grillade baconlindade dadlar, tryffelsalami och parmesanost. 







2 kommentarer publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, Natur, Resor, träning;
Taggar: Benhinneinflammation, Gryts skärgård, Håskö, Långa Missjö, Min älskade dotter, Njuter av livet, S:t Annas skärgård, Semester 2018, Smärta i vristen, Solnedgång, Sverige är fantastiskt, Träning
#1 - - Mamma ❤:

Fina bilder. Tindra är så fin och gör sig så bra på kort. Hoppas att du är bättre i ben och fot idag. Kramar från ett varmt Enköping 🌞🌞❤❤

#2 - - Anonym:

Hoppas benet läker snabbt💕Som vanligt mycket fina bilder❤❤❤/ Mikaela