Minisemester med min älskade ❤

Om en inte somnar förrän runt 23 och alarmet ringer kl 00.45 då är en inte så kartig då. Upp och packa in allt i bilen, väcka en snarkandes man och sedan packa in både sig själv och mannen i bilen. Efter den lilla ansträngningen tog tröttheten ut sin rätt och jag fick sova ända tills vi var framme vid Nynäshamns färjeläger. Då var det Örjans tur att få sig lite sömn innan det var dags att boarda båten. 

Då vi hade medvind ocv klarblå himmel under färden så höll vi till en lång stund ute på akterdäck i solen. Jag sov då någon timme på en träbänk. Njutbart trots hårdheten...



Vi landade på Gotland kl 08.05 och åkte raka vägen till Tofta bad. Tyvärr så hopade sig molnen och vinden ven. Men envist stegade vi fram i den mjuka fina sanden i jakt på en vindskyddad sandbunker, med kylväska, picknickfilt och badkläder i våra händer. Dock fick vi ge upp vår jakt och erkänna oss besegrade av vädrets makter. Vi pulsade tillbaka till bilen och fortsatte bilturen neråt. Sightseeingen gav oss nya bilder att lägga i minnesbanken. Klintehamn, Roma, Katthammarsviks rökeri (som inte hade rökt flundra som vi åkte dit för och satt i bilen i 50 minuter och väntade på att de skulle öppna), vackra landskap, västkust och östkust, picknick utanför Kneippbyn och en liten shoppingsväng inne i innanför murarna i Visby.





Vid 15 checkade vi in på Suderbys herrgård där vi umgicks en stund med kollegor och vänner ute i solen. Kul att träffas så här på ett helt annat ställe än vad vi är vana vid och med ett kommande bröllop. 




Örjan och jag hade bokat bord på Munkkällaren och det är jag såå himla glad över. Vilket härligt ställe!! Mysigt och otroligt god mat! Jag åt en ljuvlig fisk- och skaldjursgryta, som jag utan minsta knussel fick både glutenfri och mjölkfri. Dessutom ett mycket gott alkoholfritt vitt vin. 






Då solen fortfarande värmde gott så gick vi och satte oss på System Bolaget och drack varsitt glas, Örjan öl och jag alkoholfritt välsmakande bubbel. En romantisk kväll i Visby, bara min älskade och jag, fick avsluta denna långa fantastiska dag.



Ett litet hjärtklick här nedan uppskattas verkligen!!! ❤⬇️

En kommentar publicerat i Allmänt, Blommor, Peppkampen, Resor;
Taggar: Gotland, Min älskade man, Minisemester, Munkkällaren, Resa för två, Romantisk resa, System Bolaget, Tofta bad, Visby
#1 - - Anonym:

Så härligt💕/Mikaela