Härlig höstdag, Goda äpplen & Trevliga grannar

Åh vilken fin höstdag det var igår. Passade på att vara ute en hel del. Mådde bättre, ingen feber och lindrigare smärta i halsen. Huvudvärken är ju ert eget kapitel som jag lever med dagligen så den tänker jag inte ens bemöda mig att skriva om idag..



Igår träffade vi flera av våra grannar, både de som bor nästgårds och de som bor i nästa "by". De som bor gården bredvid oss och som har fåren som går utanför oss kom över och vi bjöd på en husesyn. Där har vi nyvunna vänner som jag är säker på att vi kommer umgås med rätt så mycket. Och Tindra ör redan kompis med deras son som är lika gammal som henne. Känns riktigt bra att just de är våra grannar måste jag säga.

En äldre man cyklade förbi och frågade om han fick plocka några av våra vackra äpplen. Varsågod så vi och han blev överlycklig och överöste trädet med komplimanger för de röda magnifika äpplena. Han tackade allra ödmjukast och berättade att han bor i samhället innan oss och att han nu skulle cykla hem och baka en äppelpaj.


Innan middagen traskade vi över till några grannar som bor på andra sidan den lilla skogen bakom oss. Vi blev varmt välkomnade ut hit till Ekö. 



På kvällen åkte vi bort till Tyrislöt och puben Sumpen som hade bartömning och karaoke. Sista öppna kvällen för denna säsong. Trodde att det mest skulle vara campinggäster men upptäckte till vår glädje att det mest var boende i grannsamhällen till oss. Dock var det strul med karaokesystemet så det blev ingen sång för vår del. Trevligt var det iallafall! Men tröttheten tog ut sin rätt och vi var snart hemma igen, där vi tände en brasa och lyssnade på 80-tals hörs innan vi gick till sängs.


Någon som kan hjälpa oss att artbestämma våra äpplen? De är blanka, knallröda och söta i smaken. Vita i köttet, krispiga och otroligt goda. 



#1 - - Erika Wärme:

Kan det vara aroma☺️

#2 - - Anonym:

Kan det vara aroma☺️

#3 - - Anonym:

Kan det vara aroma☺️

#4 - - Tori:

Tror också på aroma/Kram Tori

Svar: Okej, men när jag läser om dem står det mognad okt-dec och dessa är ju mogna nu? Och våra ser mer mörkröda ut än dem jag googlat på...
Sandra Vulkan

#5 - - Negin Roxana Sadeghi:

Trevligt med grannar😍/ Mikaela

Svar: 🤗❤
Sandra Vulkan