Kalas, cykeltur & dans i vardagsrummet...

Igår var det kalasdag för min älskade dotter Tindra, som fyllde 13 år den 12/9. Som tradition bjuder i vår familj så bakade jag en "hemlig" tårta till födelsedagsbarnet. Jag bestämde mig i fredags vad för slags tårta det skulle bli. I vanliga fall så brukar jag planera detta minst en vecka innan kalaset men flytten har fått tiden att rusa förbi och rätt som det var så var dagen innan kalaset. I år fick Tindra en NIKE keps-tårta i hiphop stuk. Hon blev nöjd och det är det viktigaste, även om det inte var min snyggaste skapelse.



Mina föräldrar och deras härliga vänner Iris & Uffe (som jag känt i hela mitt liv) och Tindras bästa kompis Tilda kom till kalaset. Grillat till lunch och sedan fika med tårtan (jag hade även bakat en Bönkladdkaka som jag serverade med passionsfrukt, mango och melon). Det blev ett mycket trevligt kalas. Det var inte endast Tindra som fick presenter. Örjan och jag fick inflyttningspresenter av Enköpingsgänget. Koppar och dessertskålar i serien Swedish grace från Rörstrand som vi (läs jag) önskat oss.


Min fina fina fina fina Tindra!!! 

På eftermiddagen när våra gäster åkt hem sken solen och lockade till en cykeltur. Adam, Örjan och jag tog våra cyklar och cyklade ut till Tyrislöt och hälsade på gamla bekanta tiöl Örjan. 


Kvällen avslutades med Tacosmiddag och dans i ett par timmar. Det var Tindra, Engla och jag som rev av låt efter låt. Det var musikaler, fuldans, hiphop, techno mm. Vi bjöd på oss själva vilket ledde till massor av skratt.



En fantastiska lördag helt enkelt!



#1 - - Anonym:

Ååå, så roligt, trevligt, gott och härligt😀/ Mikaela