En sista underbar semesterdag...

Igår var det vår sista semesterdag, på måndag börjar allvaret igen med tidiga mornar och långa arbetsdagar.

Därför såg vi till att njuta av vår dag till fullo.

Mina föräldrar vinkade adjö strax efter 10,  när jag kommit tillbaka efter min morgonlöpning ut till Uvmarö. De har varit hos oss i nästan två veckor nu och det var dags för dem att bege sig hemåt.

Jag packade en lunchpicknickkorg och Örjan och jag tog sedan Grisslan ut till Plattholmen/Lökö. Där kastade vi ankare och la till vid en härlig klippa som av smeknamnet att döma är platt. Vi njöt av solen, varandras sällskap och senare även av en god lunch. 




Efter några timmar i sol och skönt fläktande vindar åkte vi hem igen. Inga måsten alls denna dag, bara göra det vi känner för, underbart. 

Middag åt vi på Båthuset i Mon tillsammans med Engla och hennes kompis Agnes. Örjan och jag avböjt säsongens sista räk- och bubbelmeny. Ja, jag drack bubbel just denna gång. Och fantastiskt gott var det!




När vi kom hem fortsatte vi vårt firande av en mycket fin semester med mera bubbel. Vi sjöng och spelade tillsammans en stund innan vi åkte vidare till Fia's födelsedagsfirande ute i Tyrislöt. Mer sång och gitarrspel blev det, ända till en bit efter midnatt och det var dags för oss att åka hem och sova..

En utomordentligt fantastisk dag med mycket skratt och sång! Jag och min älskade man! Ett bättre avslut på denna semester tror jag att det är svårt att få.
Tack mitt hjärta för denna dag!!! 
Guld värt!



Om du som jag gillar detta så hoppas jag att du vill klicka på hjärtat här nedan!
Tack fina du!


En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, Livet på gården, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: Båthuset i Mon, Båtliv, Lökö, Räkor och bubbel, Sankt Annas skärgård, Skärgårdsbyn, cardio, en sista semesterdag, fitness, födelsedagsfirande, konditionsträning, livet på gården, livet på sjön, löpning, skärgårdsliv, sång och musik, workout
#1 - - Anonym:

Wow! Vilken dag! Helt rätt valt😍/ Mikaela