Enkel snabblagad nyttig mat...

Även om jag gillar att stå i köket och laga mat eller baka så älskar jag när det är lättlagat och får fort...

När jag blir hungrig så vill jag ha mat snabbt, helst genast. Och om jag inte redan är hungrig så blir jag det så snart jag börjat att laga till något.



Detta förutsätter ju att det finns en matplanering så att ingredienser finns redo att tillagas. Men alltför ofta glömmer vi att ta fram ur frysen så då måste jag improvisera. 

I förrgår var det en sån dag för andra eller nog rättare sagt till och med tredje dagen i rad. Så jag tog fram laxbitar som jag skar i mindre bitar och stekte dem i lite kokosolja. När de var klara kryddade jag med salt, svartpeppar och ingefärskrydda. Hällde på kokosmjölk och pressade i citron. Lät allt koka upp. Tillsatte mycket dill och sojabönor. Sedan serverade jag detta ljuvligt goda till massor av krispig, fräsch isbergssallad och lite Tre-veckors-sallad.



Jag äter ofta mycket grön sallad som en del av rätten istället för t ex pasta, ris eller potatismos som jag aldrig äter iallafall. Salladen ger än längre mättnadskänsla än onyttiga tomma kolhydrater. 



Ett litet mattips från mig...


Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan...
Tack snälla!!