Städarmood, Lön & Snickarglädje...

Det var länge sedan som jag hade en innedag som igår. Självklart så var jag ute några gånger men fixade och donade annars mest inne. Verkar ha hamnat i ett städarmood och njöt faktiskt av det.


Tänk att dessa ljuvligt vackra blommorna som vi fick av Annika och Henke förra fredagen fortfarande är så fina, efter mer än en vecka alltså!!

När jag skurade golven hittade jag en hopvikt hundrakronorsedel fastklämd bakom kökssoffan. Alltid trevligt att få lön för mödan!


Medan jag grejade inne så jobbade Örjan vidare med fastubron till det röda huset, som pappa och han började renovera tidigare i veckan. Nu var det dags att grundmåla denna fina skapelse med sann snickarglädje, som till mestadels fortfarande är original som endast fått sig lite byggnadsvård. 


Min gårdag började med en sovmorgon ända fram till klockan nio, vilket är ovanligt för att vara jag. Men det var skönt, troligen lite extra skönt med tanke på att arbetslivet drar igång igen nu efter semestern. Så det var sista chansen att få sova länge.

Men vid nio visade hundarna tydligt att de ville ut och rastas. Så jag smög upp för att inte väcka Örjan, som kom hem mitt i natten efter en spelning. Vi gick ingen lång sväng för jag ville ge mig ut på en löprunda så snart som möjligt. 

7.1 km och 35 minuter senare stod jag i hallen och flåsade som bara den, försökte att samla mig och hämta andan. Det var väldigt länge sedan som jag tyckte att det var så tungt att springa. Jag fick kämpa med andningen sista halvan av rundan. Men jädrar vad bra det kändes efteråt att jag inte gav upp utan kämpade mig hela vägen hem.


Körde även ett pass hemmaträning med rumpövningar och sedan två gånger 15 minuter på min älskade Fitnessplate Future 3D innan läggdags.

Nu är jag redo för en arbetsvecka!!


Hoppas att du gillar detta inlägg och vill visa det genom att klicka på hjärtat här nedan!!
Tack på förhand snälla du!!


En kommentar publicerat i Allmänt, Blommor, Hälsa, Livet på gården, Renovering, Samarbeten, inredning, sjukdom, träning;
Taggar: 1850-tals gård, Fitnessplate Future 3D TrendRehab, Sankt Annas skärgård, Skärgårdsliv, abs, blombukett med lång hållbarhet, byggnadsvård, fastubro, fit over 40, fitmama, fitness, hemmaträning, i mitt kök, livet på gården, löpning, min älskade man, renovering, renovering av farstukvist, samarbete, snickarglädje, träna hemma, workout
#1 - - Anonym:

Ses idag, öängtar😍/ Mikaela