Tvärtomdag mot dagen innan...

Igår vaknade jag på "rätt" sida, till och med strax innan mitt alarm ringde. Gjorde mig iordning, fixade te (till mig) och kaffe (till Örjan) att ha med i bilen, packade det sista i träningsväskan, rastade hundarna och var sedan redo att åka. Samma rutiner som nästan alla mornar men med ett extra gott humör.

På gymmet blev det ännu ett rikigt bra och roligt styrketräningspass på 90 minuter. Studsade nästan in i duschen och sedan vidare till jobbet.


Arbetsdagen flöt på så som sen gjort den senast tiden. Hemma igen slängde jag ihop två satser av mina himmelskt goda jordnötsrutor och två satser bananbröd som jag frös in i skivor, redo att plockas ut några i taget för att t ex ta med till mellis på jobbet och på helgens kommande äventyr.

Men när jag sedan slog ner min rumpa i kökssoffan för en kopp kvälls te så rann all energi ur mig. Orken tog totalt slut, huvudvärken stegrade och illamåendet växte inom mig tills jag var tvungen att lämna bordet och rusa in i badrummet och kräkas..Och där och då fick ångesten ett fint fäste om mig. Då det inte kom några trevlig tankar alls om mig själv och mitt mående så kände jag att det var lika bra att gå och lägga mig. Men först behövde jag borsta tänderna, ta fram kläder till idag, packa träningsväskan, för att slippa det under morgonens första trötta stund. Men jag bara stod i vårt dressingroom och glodde. Lyckades iallafall gå och borsta tänderna och klä av mig... Det var skönt att få krypa ner i sängen under tyngdtäcket som fick mig att slappna av och somna fort.


Jag blir jag glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke... Tack på förhand snälla du!
#1 - - Anonym:

Hoppas denna dag är bättre😀Trevlig helg💕/ Mikaela