Vacker smartwatch & Nicecream med kanelstekta äpplen...

Jisses va trött jag var igår morse!
Mitt alarm ringde åter igen 04.20 och just då kände jag mig märkligt nog ganska så pigg. Men en timme senare när jag satt i bilen på väg till gymmet slog tröttheten till med full kraft. Tur att det inte var jag som körde för jag slumrade till ett par gånger.

Kände mig ovanligt seg på gymmet men lyckades ändå få till ett hyfsat styrkepass på en timme. Efter duschen tog jag en omväg till jobbet för att få lite extra frisk luft.

Sen så tycker jag så mycket om min nya smartwatch som jag fått av min älskade man, och testa dess funktioner med stegräknare, pulsmätare mm.


Jag gillar verkligen att den är glittrig och glammig och samtidigt fin, helt i min smak och stil. Ni som känner mig väl förstår vad jag menar. 


Det blev en skön och lugn start på jobbet med mina nya kollegor och endast tre barn på vår avdelning. Så vi hann fixa lite i miljön. Känns faktiskt bra att var tillbaka i de rätta rutinerna igen! 

När vi kom hem åt vi sallad som vi köpt med hem och låg i soffan och tittade på "Erin Brockovich". Älskar den filmen och det var evigheter sedan som jag såg den senast. Jag mumsade i mig Rawfood brownies á lá Susanna Moen och gjorde vanilj-nicecream och kanelstekta äppelbitar (efter tips från @emmiiel på Instagram). Jag använder ceylon kanel. Och steker i lite kokosolja. 


Vanilj-nicecream

1 fryst banan i skivor
1/2 tsk vaniljpulver 
2-3 msk kokosgrädde i tetra

Mixa alla ingredienser tills det skapats en glassig konsistens. Klart!! Servera med bär, hackade nötter, kakaonibs, kolasås på dadlar eller kanelstekta äpplen.



Innan läggdags körde jag 15 minuter på min älskade Fitnessplate (rumpa & lår mest). Kröp sedan ner under mitt tyngdtäcke och somnade rekord fort. 
(För 20% rabatt ange rabattkod Sandra vid beställning.)




Påminner om att jag verkligen uppskattar om du vill ta dig tid till att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg!
Tusen tack på förhand snälla du!




En kommentar publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Livet på gården, Rawfood recept, Recept, Samarbeten, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D TrendRehab, Nordic Wellness Mirum, Rabattkod, Rawfood, Svanen förskola, Träning, ambassadör, gym, kanelstekta äppelbitar, mitt älskade jobb, mot bättre hälsa, nicecream, nyttigt gott, näringsjägare, näringsrikt, recept, samarbete, styrketräning, tyngdtäcke, vegansk glass
#1 - - Anonym:

Tillbaka till rutiner är skönt, men jobbigt att kliva upp😀/ Mikaela