En sista ledig dag...

Två härliga veckors semester i sol och värme, för det mesta iallafall, är nu förbi. Nu väntas en veckas jobb för både Örjan och mig innan ytterligare två veckors semester. 




Fick igår ett fantastiskt avslut på ledigheten med klarblå molnfri himmel och riktigt varmt. Efter en löprunda på 5.5 km, utstädning av stugan och en sill lunch med Maria tog vi farväl av Arkösund för denna gång. Båtturen hem var ljuvlig där jag låg i solen och guppade lite behagligt i takt med vågorna från svallen från andra båtar.

Jag packade ur kylväskan och gjorde mig en kopp te som jag tog med mig ut till solstolen. Tillbringade sedan de närmsta timmarna där och njöt in i det sista. Sedan gick det i ett med mockning, middag, diskning, vattenpåfyllnad till hästarna och en lång promenad med hundarna. Lyssnade klart på Maria Borelius fantastiska bok "Bliss", som gett mig lite ny inspiration i köket och tankar om vad som är viktigt i livet för just mig och min familj. Rekommenderas varmt!

Strax före 20.00 tömdes min kropp helt på energi och jag klarade inte att fullfölja det vi planerat att ordna med innan läggdags. Detta fick mig att krypa ner i säng väldigt tidigt för att skapa bästa möjliga förutsättningar för den kommande arbetsveckan.


Om du vill visa din omtanke eller helt enkelt gillar detta inlägg så får du gärna visa det genom att klicka på hjärtat här nedan.
Tack på förhand!!

#1 - - Anonym:

Hoppas du får en bra arbetsdag💕/ Mikaela

#2 - - Mamma ❤❤❤:

Hoppas att det gick bra på jobbet!!!! Snart är det semester för er igen och då får ni rå om oss lääääänge. Kram ❤