Sämre väder ger sämre mående...

Med väderomslaget igår kom också den skarpare huvudvärken. Som om de följde varandra som en självklarhet, regnet och smärtan. Troligen påverkar den kallare luften en hel del, kanske även mer än dropparna utanför fönstret. Värmen lindrar alltid.

När jag promenerade med Ludde och Nova längs landsvägen mot Lagnö i regnet så funderade jag mycket på just detta med vädrets påverkan på mitt mående. Jag mår ju inte dåligt varje gång som vädret inte är det optimala och oftast inte så värst länge. Kan det bero på just väderomslaget? Kanske. Kan det vara så att värmen gör mig slöare och får mig att vila mer? Ja absolut! Och så är det ju det här med förundran. Allt blir, enligt mig, så mycket vackrare när solen skiner och det skapar förundran och lycka i mig. En viktig del i den antiinflammatoriska livsstilen. Eller så är det bara så att jag får mer olustkänslor av det grå och trista som sämre väder bjuder på och att detta ger mig en svag nyans av ångest vilket bidrar till skarpare huvudvärk..?

Hur som helst så var det inte min allra bästa dag igår. Och bättre blev det inte av att jag behövde åka till tandläkaren för att återigen laga om lagningen som lossnade i Spanien för tredje gången med en månads intervall. Jag är som känt inte jätte förtjust i dessa tandläkarbesök...

Innan vi åkte in till Söderköping för bunkring av mat, inköp av bl.a. ny toalettstol och myggfångare, tandläkarbesöket mm körde jag ett styrketräningspass i mitt lilla hemmagym (i vardagsrummet). Allt för att försöka mota bort smärtan. Jag lyckades hyfsat och en rask promenad i ett vackert Söderköping hjälpte till lite extra. Känner ni förresten igen ån från när Astrid Lindgrens Madicken och Elisabet leker Moses i vassen? Inspelat här faktiskt. 


Att solen dessutom hittade fram gjorde mig på bättre humör!


Vi köpte hem varsin sallad från salladsbaren på Willys som vi sedan satt ute i solen hemma och åt vid 19-tiden. Löjligt gott måste jag erkänna!

Efter lite fix inne med disk, tvätt och rensning i skafferiet körde jag två 15 minuters pass på min älskade Fitnessplate Future 3D från TrendRehab. Ett ben/rumpa pass och ett pass för armar/axlar/nacke. (Kan fortfarande erbjuda 20% rabatt på den och resten av deras sortiment med min rabattkod Sandra. De erbjuder dessutom räntefri avbetalning ifall en tycker att det är mycket pengar att betala i ett svep.)

Min stegräknare stannade på mer än 25.000 steg när jag gick och la mig...



Mådde faktiskt mycket bättre vid läggdags än när jag vaknade igår!


Om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke så blir jag glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan...
Tusen tack på förhand snälla du!!




En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, sjukdom, träning;
Taggar: Fitnessplate Future 3D, Skärgårdsliv, TrendRehab, antiinflammatorisk livsstil, bliss, förundran, hemmagym, hemmaträning, kronisk huvudvärk, livet på gården, neurologisksjukdom, odiagnostiserad, powerwalk, rabattkod Sandra, skarp smärta, styrketräning, sämre väder ger sämre mående, träna hemma, träning, vibrationsträning, workout
#1 - - Anonym:

Oj, vad många steg!/ Mikaela

Svar: Ja det blev några stycken... 😜
Sandra Vulkan