Bästa skovet hittills...

Även om jag hade väldigt ont i huvudet under natten till igår och på morgonen så var smärtan inte fullt så extrem som sen oftast är under mina skov. 
Jag kunde absolut hantera situationen och inte en ända tår fälldes.
Jag fick inte några minnesluckor eftersom jag var fullt medveten hela min vakna tid. 
Jag låg inte och sparkade desperat i sängen och jag kunde vila med någorlunda ro i kroppen.
Jag kunde ta mig upp ur sängen relativt obehindrat utan yrselattacker.

(Väggarna i sovrummet är under renovering...)

Och redan på förmiddagen började smärtan mattas av i styrka en aning. På eftermiddagen var jag nästan tillbaka till mitt normala jag. Vilket är helt fantastiskt! Det var helt klart det kortaste och lindrigaste skovet någonsin. Och det helt utan några mediciner över huvud taget. Ännu ett konkret bevis på att min förändrade livsstil påverkar mitt mående med min sjukdom positivt. Med förändrad livsstil menar jag såklart den antiinflammatoriska livsstilen med anpassad nyttig kost fri från gluten, socker, mjölkprotein mm boostad med föda åt de goda tarmbakterierna, periodisk fasta (16:8), konditionsträning, styrketräning, yoga, meditation/vila och att söka upp förundran i vardagen. BLISS är en förkortning av detta hälsobringande levende. (Tipsar återigen om Maria Borelius bok "Hälsorevolutionen" som handlar om just detta.)

Hurra för att jag har motivationen att leva som jag gör!!



Om du känner glädje för mig eller vill visa din omtanke så blir jag glad om du väljer att klicka på hjärtat här nedan för att visa mig
❤⬇️
Tack gulliga du!!!
#1 - - Anonym:

❤/Mikaela

Svar:
Sandra Vulkan