En dag för uppladdning och återhämtning...

Trots rejäl träningsvärk i mina glutes (rumpmuskler) trummar benen på längs den smala landsvägen utmed de gröna fälten ut till Uvmarös hamn. Havet glittrar i solskenet och den vilt fläktande vinden är svalkande mot min svettiga panna. Jag ler mot dem jag möter i bilarna för jag känner mig både lycklig över att få befinna mig i denna miljö och stolt över min prestation. Plötsligt luffsar en jättelik vildsvinssugga ut i vägen bara ett tjugotal meter ifrån mig. Helt klart den största jag någonsin sätt, stor som en halvvuxen björn. Hjärtat slår snabbare och jag blir glad när en bil saktar in bredvid mig, känns lite tryggare då. Men suggan bryr sig inte ett dugg om varken mig eller bilen utan "springer" bara in i den höga vassen på andra sidan vägen. Själv fortsätter jag min runda som slutar på 5.3 km.

När jag kommer hem igen sätter jag mig ute i solstolen med dagens allra första kopp te och bara njuter. Jag har hittat en skön plats i någorlunda lä, vilket är behövligt då blåsten inte vill ge med sig. Men en blå himmel med tunna slöjmoln ger mig ro, trots att det inte är någon riktig sommarvärme. Jag mediterar en stund innan Örjan kommer och dricker en kopp kaffe med mig medan vi småpratar och gör upp lite planer för kommande gårdsfix.



När blåsten blir till storm med stormbyar på 18 m/s väljer jag att avsluta min avkoppling ute. Jag skördar dill och persilja som växt sig otroligt stora, finfördelar och fryser in.





Jag gör även en ny omgång av treveckorsalladen som jag gjorde för dryga tre veckor sedan. Receptet har jag hittat i Food Pharmacys blogg. Denna gång utesluter jag dock morötterna då Örjan inte tål råa morötter. Första gången ville jag följa receptet till punkt och pricka för att testa om det var något för mig. Och det var det uppenbarligen.

Sedan fortsätter jag med att förbereda middagen genom att skära upp och marinera köttet (gör alltid egen marinad) och gör kryddsmör på smör, vitlök och persilja. Till det ska det serveras blomkålsmos och en fräsch sallad.


Resten av dagen myser jag i soffan medan Örjan åker iväg till Nävekvarn för att titta på en ny båt som kommer att passa oss bättre än vår stora båt som vi nu har liggandes på land. Och som även behövs inför planer som vi har inför framtiden...


Avslutar min dag med ett tufft pass hemmaträning med gummiband, minibands, yogamatta och yogablock (allt från TrendRehab där ni har 25% rabatt t.o.m idag på hela sortimentet med min rabattkod Sandra då jag är ambassadör för dem, gäller även på redan nedsatta priser).. En träning som kommer att ge mig träningsvärk igen, för den bet bra i typ alla kroppens muskler. Det är skönt att sedan gå krypa ner under mitt tyngdtäcke (som även det kommer från TrendRehab och just nu säljs för halva priset).


Hoppas att just du gillar detta inlägg och vill göra mig den äran att visa det genom att klicka på hjärtat här nedan!
❤⬇️
Det betyder så mycket för mig! Tack snälla du!




En kommentar publicerat i Allmänt, Båtliv, Hälsa, Livet på gården, Samarbeten, inredning, träning;
Taggar: Food pharmacy, Skärgårdsliv, TrendRehab, ambassadör, antiinflammatorisk livsstil, bliss, dill, egen odling, ekologiskt, fitness, färska kryddor, grönt te, gummiband, hemmaträning, hälsosam livsstil, inredning, inspiration, inspo, livet på gården, löpning, meditation, morgonträning, odlingslåda, persilja, rabattkod, samarbete, tredagarsallad, träna hemma, träning, tyngdtäcke, vardagsrum, workout, återhämtning
#1 - - Anonym:

Vilken skön dag😀Usch, jag har aldrig mött vildsvin och glad är jag för det 😕Vilka planer?😍/ Mikaela

Svar: Det får du veta med tiden vännen!! 😘
Sandra Vulkan