Biljettsläpp & Rawtårtor...

Igår var det jag som stod för fredagsfikat på jobbet. Självklart så bjöd jag på nyttigt gott. Det blev de magiskt goda tårtorna som Susanna Moen kallar Banoffepaj. Jag kallar dem "detgodastejagnågonsinätit" rätt och slätt. 


Fick massor av komplimanger för dem och många bad som receptet. Det hittar ni på Susanna Moen's Instagramsida om ni är sugna på att baka denna läckerhet.


På avdelningen gjorde vi egna potatischips och chips på polkabetor i ugnen. De smakade som perfekta lantchips och var försvinnande goda. Kul för barnen att få vara med om att skapa lite eget fredagsmys.


Det hände något oväntat igår också. I bilen på väg till jobbet såg jag på Facebook, av en slump, att Keith Urban kommer till Sverige i slutet på maj nästa år. Jag skrek till av lycka och skrämde Örjan som snabbt bromsade in då han trodde att jag sett något djur i vägkanten. Keith Urban är en av mina största idoler och jag pratade bara häromdagen om att jag hoppades på att han skulle på turné snart och landa här i Sverige. Och nu skulle biljetterna släppas kl 10 samma dag. Jag satte på alarmet på mobilen på 09.59, för jag ville för allt i världen inte missa denna chans att få se honom live. När alarmet ringde satt jag och fikade. Klickade snabbt in på sidan och nedräkningsklickan tickade. "Du kommer att få ett turnummer när biljetterna släpps och du kan köpa när det blir din tur." Prick 10.00 kom jag fram till köpsidan. Jag var först!! 4 biljetter inhandlades till mig, Örjan, Tindra och Adam (Engla vill inte med). Jag var alldeles skakig efteråt, och väldigt lycklig!!
Jag ska få uppleva Keith Urban live!!!


Yeah!!

(Har jag nämnt att han är mitt frikort?? 😜)
4 kommentarer publicerat i Allmänt, Förskola, Hälsa, Livet på gården, Tårtor;
Taggar: Keith Urban live, Rawfika, banoffepaj á lá Susanna Moen, biljettsläpp, fredagsfika, glutenfritt, konsert, mjölkproteinfritt, my treat, nyttigt fika, nyttigt gott, näringsjägare, näringsrikt, polkabetachips, potatischips, rawfood, rawtårtor, sockerfritt, utan tillsatt socker, vegansk
#1 - - Anonym:

Vilken lycka! Härligt med konsert😀/ Mikaela

#2 - - Anonym:

Vilken lycka! Härligt med konsert😀/ Mikaela

#3 - - Anonym:

Vilken lycka! Härligt med konsert😀/ Mikaela

#4 - - Iaponira:

Tack för fikan😍
Tårtan var otroligt got😍
Kram