Go girl!!

Vaknade i Englas lägenhet av mitt alarm kl 05.00. Låg kvar i hennes stora säng i ca 15 minuter och bara lyssnade på hennes andetag, precis som jag gjort så många gånger tidigare när hon var mindre. Tiden har verkligen rusat förbi och det känns som att jag nyligen vaknat ut en dvala och missat flera år. På sätt och vis så här jag nog gjort det då jag varit tvungen att fokusera på mig själv och mitt mående mycket mer än innan jag blev sjuk. Jag är nu tillbaka och upplever i alla fall själv att jag är mitt rätta jag igen.

Klädde mig i träningskläder, gjorde mig en kopp te och satte mig i bilen för att åka till gymmet. Till min förvåning upptäckte jag att jag behövde skrapa rutorna, för jädrar va kallt det här blivit nu. 

Zacharoula körde som vanligt hårt med mig på gymmet. Benen skakade av utmattning, armarna värkte en aning av ansträngning och svetten rann på ryggen efteråt. När jag lämnade gymmet gjorde jag det med en euforisk känsla. Senare under dagen fick jag ett meddelande av Zacharoula "Nice class today!!!! Go girl!!!!!!" Vilket såklart gjorde mig ännu lite gladare.

Efter en bra (kort) dag på jobbet åkte jag hem till hundarna. Bakade en sats bananbröd till fina Alice och Sandra då de båda älskar det och hade slut på det i sin frys.


Jag utgår från Susanna Moen's recept på bananbrödet men kan modifiera det lite ibland. Men här kommer ett av recepten:

Bananbröd

2 bananer
3 dl havregryn
1 dl mandelmjöl 
1 dl pumpafrön 
2 ägg 
1/2 dl kokosolja 
2 tsk ceylon kanel 
1 rågad tsk kardemumma 
1/2 tsk salt
Ca 1 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver 

Gör så här: Mixa alla ingredienserna i en matberedare till önskvärd konsistens. 

Klä en brödform/sockerkaksform med bakplåtspapper och häll i smeten.

Toppa med frön, nötter, kokos eller skivad banan.

Grädda i ugnen på 175°C i ca 25 minuter (varmluft).

Låt svalna lite innan du skär i skivor. Jag fryser alltid in i skivor då de då är lättare att ta fram och tina.

Ät som de är eller med något gott på.
Smör och ost
Avokado och frön
Jordnötssmör 
Stekt ägg
Ädelost och marmelad mm.
En kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Rawfood recept, Recept, sjukdom, träning;
Taggar: Bananbröd, Nordic Wellness Mirum Norrköping, Träning, andning, antiinflammatorisk kost, antiinflammatorisk livsstil, fitness, glutenfritt, mjölkproteinfritt, mot bättre hälsa, nyttigt fika, nyttigt gott, recept, styrka, utan tillsatt socker, workout, yoga
#1 - - Anonym:

Jag vill prova yoga mera😀/ Mikaela

Svar: Gör det!!!!!! ❤💕🙏🧘‍♀️
Sandra Vulkan