Sömnbrist, höstpromenad & saffransbröd...

Sov extremt dåligt natten till igår, var vaken mellan 03.30 och ca 06.30. Hade även innan dess väckts att flertal gånger av otäcka mardrömmar. Så när jag tillslut steg upp strax efter 08.00 så var det med skarpare huvudvärk, igen, och trötta outvilat sinne.

Försökte att göra det bästa av min morgon genom att ge mig ut på en promenad. Det blev en sväng längs landsvägen och en runda i skogen på en vandringsled där tankarna fick ro för en stund. Då det regnat under natten och tidigare på morgonen så var det väldigt blött i skogen. Det chippade i skorna när vattnet sipprade upp mellan mina tår. Tur att det iallafall inte var så värst kallt ute.




När jag kom hem bakade jag bananbröd med saffran för andra dagen i rad. Magiskt gott enligt både mig själv och Örjan.
(Grundreceptet kommer som vanligt från bästa Susanna Moen som du hittar på Instagram.)



Jag åt mina skivor med kokosgrädde och chiajordgubbssylt. Såå gott!!! Som små julbakelser...

Ännu en promenad med hundarna, mockning i hagen, tvätt, disk, ett pass på Fitnessplattan mm fick bli söndagens aktiviteter för min del innan jag la mig framför Netflix en stund på eftermiddagen.

Huvudvärken? Jo den la sug lite under dagen även om den var påtaglig. Tur dock att det var en söndag utan några måsten...


Påminner om det lilla hjärtklicket här nedan om du gillar mina inlägg eller helt enkelt vill visa din omtanke...
❤⬇️
Tusen tack på förhand snälla du!!
#1 - - Anonym:

Hoppas du sov bättre i nättras!/ Mikaela