Vårdat kropp & själ ❤

Kan inte påstå att min förkylning går åt rätt håll direkt. Vaknade totalt genomförkyld igår morse. Kan dessa stunder förstå varför många känner sig näst intill döende när de är förkylda...

Jag hade kunnat välja att lägga mig ner och tycka synd om mig själv men jag valde att ta hand om min kropp och själ till fullo.

Jag började med en stor kopp te under filten i soffan medan jag satt och såg på hästarna som betade i hagen utanför. När solen stod högt på himlen gick jag ut och satte mig i solen. Satt där och pratade i telefon en gammal vän som jag inte pratat med på alldeles för många år. Så härligt att få höra hennes röst och inse att vi är så otroligt lika nuförtiden fast vi har förändrats så mycket båda två. Det var riktig själavård. 





Efter en god lunch på bovetepannkakor och mys med Buster gick jag in och mediterade. Det var länge sedan som jag på riktigt tog mig tid till att sätta mig i position och meditera en längre stund.


Innan matlagningen bäddade jag återigen ner mig i soffan och grottade ner mig i en schysst enkel feelgood film.


Recept på de antiinflammatoriska goda bovetepannkakorna kommer här:

Bovetepannkakor (4 st)

1 dl bovetemjöl
1/2  msk psyllium
1/2 tsk vaniljpulver 
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma 
1/2 tsk bakpulver 
2 dl havredryck
1 ägg 

Kokosolja till stekning


Blanda ihop alla torra ingredienser och vispa sedan ner havredryck och ägg till en jämn smet.

Klicka ut 1/4 i taget i stekpanna med smält kokosolja.

Servera med t.ex kokosgrädde, jordnöttsmör, pumpafrön och färska bär.

Mums!!! 




Glöm inte att klicka på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg eller vill visa din omtanke!!
Tusen tack!!


2 kommentarer publicerat i Allmänt, Djur, Hälsa, Livet på gården, Recept, sjukdom;
Taggar: antiinflammatorisk kost, antiinflammatorisk livsstil, bovetepannkakor, förkylning, hälsa, katten Buster, lunch i solen, meditation, mot bättre hälsa, nyttigt gott, recept, själavård, solsken
#1 - - Anonym:

Hoppas dessa vårdande saker gör dig frisk snabbare❤❤❤/ Mikaela

Svar: Ja det hoppas jag med.. 🤧
Sandra Vulkan

#2 - - Mamma ❤:

Massor med kryakramar 🥰

Svar: ❤ Tack! ❤
Sandra Vulkan