Extrem trötthet, Ny energi & Nya insikter...

Jag har massvis av gånger önskat att en hade fler timmar att göra saker på under dagarna. Men i morse önskade jag att natten hade fler timmar. Min sömnbrist från natten innan tog väl ut sin rätt. Sov dock gott natten till igår, fick ihop nästan sju timmars sömn,  vilket brukar göra att jag känner mig utvilad.... Men när mitt alarm ringde tog det emot att kravla mig ur sängen.

Som tur var fick jag uppleva en vacker soluppgång på väg in till gymmet i Norrköping. Detta piggade upp mig lite grann.





Igår var det sista yogaklassenmed Zacharoula på flera veckor. Hon ska åka på semester till sitt hemland. Unnar henne verkligen denna semester, men oj vad jag kommer att sakna henne och hennes klasser!

Fick iallafall sluta denna period med en privatlektion då jag var enda eleven igår. Som vanligt ett tufft pass med flera nya poser och jag kunde se min egen progression ett flertal gånger. Mycket stretchande övningar och lite styrka som säkert kommer att sätta sina spår idag.


Yogapose of the day is Three legged Half dolphin pose with a twist


Efter yogan knallade jag, påfylld med ny energi, till jobbet. En produktiv och rolig dag på mitt älskade jobb gjorde att energin höll i sig.

Igår kväll cyklade jag över till en av våra grannar, Anna, för att få vara en liten pusselbit i hennes kommande yrkesroll som samtalspartner. Jag fick besvara några frågor kring mig själv, mina drömmar och känslor mm. Under samtalets 45 minuter kom jag till några nya insikter om mitt verkliga jag och hur jag förhåller mig till mig själv, både inom mig och i relation till andra. Verkligen otroligt intressant och givande.

Cyklade sedan hem den korta sträckan i solnedgången som fyllde mig med så mycket förundran och glädje. 





Visst är det magiskt vackert?!


Klicka gärna på hjärtat här nedan om du gillar detta inlägg ❤⬇️
Tack snälla du på förhand!!!
Lämna kommentar publicerat i Allmänt, Hälsa, Livet på gården, Natur, sjukdom, träning;
Taggar: känslor, livet på gården, mitt hem, nya insikter, samtal, sankt Annas skärgård, skärgårdsliv, solnedgång, soluppgång, theee legged half dolphin pose with a twist, trötthet, yoga, yogapose, yogapose of the day, yogi