En god natts sömn...

Vaknade totalt utvilad efter en mycket god natts sömn bredvid bästa Maria igår morse. På min andra sida hoppade en glad och kelsjuk Harry upp med sina framtassar och tryckte ivrigt sin nos i mitt ansikte.

Jag behövde inte ens snooza, som jag alltid annars gör, utan var snabbt uppe på benen och klädde på mig.

Kom till jobbet en timme tidigare än vad min arbetstid krävde. Både för att jag fortfarande har en förfärlig hosta och därför inte kan utföra yoga, och för att jag ville sätta mig vid datorn och skriva lite på ett utvecklingssamtal. Jag hamnade i ett flow och min entusiasm höll i sig under hela arbetsdagen. Hade ett alldeles fantastisk lärandetillfälle med våra fem yngsta barn (1-2 år) där de fick rita med oljepastellkritor på ett stort papper uppspänt på en vägg, till Vivaldis Årstiderna. Det var första gången för dessa barn att få testa denna utmaning och jag blev så otroligt fascinerad över deras kreativitet, glädje och kompetens. Ett sånt där drömtillfälle som gör en så lycklig i själen och stolt som pedagog.

Slutade strax före 14. Åkte genast hem till Tindra som var hemma med kraftig huvudvärk och illamående (hon misstänkte själv migrän, vilket jag verkligen hoppas att det inte var). När jag kom hem hade hon dessutom feber men var så sugen på Sushi så det hade jag köpt med mig på vägen hem. Hon åt upp allt (12 bitar), så antar att hon var på bättringsvägen redan då.



Hade ett telefonmöte med Englas nya mentor där jag informerade om Englas mående och bad om att de genast ska ringa mig ifall de känner minsta oro över henne, alltså om de reagerar på något utöver där Engla befinner sig just nu. Hade ett bra samtal som fick mig att känna mig lite lugnare och tryggare i att Engla är under viss uppsikt i skolan.
#1 - - Anonym:

Låter som en helt ok dag. Skönt med flow./ Mikaela